32 vakantiehuizen gevonden

Midweek vanaf € 603

1 van 4

Zoekt u een vakantiehuis in Ierland? Ons aanbod: 32 vakantiehuizen

Een vakantiehuis huren in Ierland! Ierland is op te delen in Ierland en Noord-Ierland. Noord-Ierland hoort bij het Verenigd Koningrijk. De hoofdstad van Ierland is Dublin. Ierland heeft over het algemeen milde winters en de zomermaanden zijn relatief koel. Dus als u niet echt een zonaanbidder bent dan is Ierland een ideale vakantiebestemming.

De vakantiehuizen die u kunt huren in Ierland liggen verspreid door het land. U kunt onder andere een woning huren in Clare, Cork, Kerry, Dublin, Tipperary en Galway. U kunt er woningen, groepsaccommodaties en appartementen huren. Kijk eens naar het woningaanbod in Ierland en laat u verrassen door de sfeervolle bouwstijl van de vakantiehuizen Ierland.

Bezienswaardigheden in Ierland

Heeft u een vakantiewoning gehuurd in Ierland, dan zijn er wellicht een aantal bezienswaardigheden die u wilt bekijken tijdens uw verblijf:

• Botanische tuinen: In Ierland vindt u diverse botanische tuinen. U vindt ze onder andere bij de statige huizen, de verschillende kastelen of bij monumenten in Ierland. In Dublin kunt u bijvoorbeeld naar de National Botanic Gardens, waar u kunt genieten van vele plantensoorten.
  • Nationaal Museum Dublin: Als u interesse heeft in de geschiedenis van Ierland dan kunt u het Nationaal Museum in Dublin bezoeken. Sieraden en andere vondsten uit de bronstijd zijn hier te bewonderen. In de verschillende vestigingen van het museum zijn ook verschillende dingen te bewonderen. In de ene vestiging ziet u meubels en in een andere bijvoorbeeld zilverwerk, kleding of informatie over het dierenleven van vroeger.

Klimaat van Ierland

Wanneer u van plan bent een vakantiehuis in Ierland te huren, is het verstandig voorafgaand uw vakantie te kijken welk klimaat het land heeft. Ierland kent een gematigd zeeklimaat, dat onder invloed is van de Warme Golfstroom, waardoor het land geen zeer warme zomers en strenge winters heeft. In januari en februari bedraagt de gemiddelde temperatuur +4. Gedurende de zomer bedraagt de temperatuur gemiddeld 16 tot 24 graden. Mei kent de meeste zonuren: gemiddeld 6 tot 7 uur zon per dag. In het oosten regent het in juni, juli en augustus ongeveer evenveel als bij ons. In het westen valt gedurende die periode meer regen, en in de bergen zelfs nog iets meer. De hoofdstad Dublin is gelegen in het droogste gebied van het land. De beste periode om naar Ierland gaat is het voorjaar; in de maanden mei en juni.

Eten & drinken in Ierland

Tijdens een vakantie in een vakantiehuis in Ierland, moet u natuurlijk wel de Ierse keuken een keer (of meerdere) geprobeerd hebben. De Ierse keuken is gebaseerd op vlees, groenten en aardappelen. Vlees in Ierland is meestal varken, rund of lam. Typische Ierse gerechten bevatten bacon, kool, barm brack (soort cake) en boxty (pannenkoek). In Ierland eet men ook vaak mosselen, krab of zalm. Tip: ga eens naar een lokale pub en bestel een heerlijke Irish Stew met een pint stout. Of bestel een Guinness, Murphy's of Beamish. Of bestel een Ierse whisky, samen met een Irish Coffee.

Ervaring met Ierland

Sabine B., uit Mönchengladbach, bracht een week door met haar man in een vakantiewoning in Ierland en deelt haar ervaring:

"Mijn man was toe aan vakantie, dus besloot ik het advies van een vriendin op te volgen, die al vaker heeft geboekt via Vakantiewoning.org.

We wilden er graag even tussenuit. Schotland of Ierland, misschien Zweden of Noorwegen, iets moois in de natuur. Ik zelf wilde graag naar Ierland, en overtuigde mijn man vervolgens om daar naartoe te gaan. Dus zo gezegd, zo gedaan. Een vlucht naar Dublin geboekt en gegaan. We wilden wat frisse lucht en rust!

We waren nog nooit eerder in Ierland geweest, en kwamen ’s middags om half vijf aan. We huurden een auto en maakten een tussenstop in Waterford. We gingen meteen naar het water, op slechts een paar minuten wandelafstand. ’s Nachts gingen we de stad in, en reden de volgende dag langs de kust naar Cork. In de plaatselijke supermarkt kochten we wat voedsel en drank voor de volgende dagen. Na twee km waren we op onze bestemming: bij ons huis aan het water. Echt adembenemend! Het huis, het uitzicht, de locatie...

We wilden gewoon wat ontspannen, zonder het maken van grote excursies. Op de derde dag kwamen we een ruiter tegen die ons uitnodigde voor een ritje. We reden over het strand terwijl de zon net onderging. Ook hebben we heel wat uurtjes genoten op het terras, waar we vaak zaten tot laat in de nacht.  We hebben deze vakantie, ondanks dat hij zo kort was, zo heerlijk genoten dat we graag een keer terug willen naar Ierland."